tisdag 1 november 2011

Förskolan.

Vilja började ju förskolan i Augusti och jag är så himla glad över hur bra hon trivs.
Jag anade ju att hon skulle vara en riktig dagis-unge (ja,jag vet att det heter förskola men dagis är för mig bara ett ord för förskola)
men inte såhär förtjust i dagis trodde jag! 


Det är underbart att se henne komma in där på morgonen, hon tjuter glatt,ropar hej hej till alla och grabbar genast tag i en dockvagn eller liknande och plöja runt med tillsammans med Melker.
;)


Hade gärna suttit där en hel dag och bara iakttagit henne. Hon pyssar,pillar,målar och kramas och pussas med dom andra barnen.


Helt underbart att se! För varje dag som går så blir det roligare att vara mamma. Hon får en att skratta mer och mer. 


Vad jag egentligen ville komma till var också hur nöjd jag är över hennes förskola,Burströmska förskolan. Engagerad personal som verkligen gör allt det där som barnen vill. Vilja får ha sina vattenlekar hur ofta som helst nästan,mycket för att dom vet att hon älskar det och det värmer verkligen i hjärtat.
Dom berömmer henne och säger alltid hur duktig hon är på allt hon gör och dom tar ALLT på stort allvar.
Det är säkert rutin men idag satt vi ner och skrev ner allt som hände när hon gjorde illa sig i fredags och dörrjärnen ska säkras med någonting mjukt så att det inte händer igen.


Nej men tummen upp till Vilja´s förskola.

1 kommentar:

  1. sv: Tack :) gulligt sagt :)

    Underbart med såna förskolor :) Vilda är också en riktig dagisunge och hon trivs som fisken i vattnet. Nu hade hon inte varit där på säkert någon vecka pga sjukdom så imorse tjatade hon hål i öronen på oss att hon vill åka till dagis NU. Andy hann knappt klä av henne innan hon sprang in haha. Fröknarna sa att hon sken upp som en sol och sprang fram och kramade sina bästisar Noel och Albin när dom kom <3 när jag skulle hämta henne sprang hon och gömde sig och gallskrek för att vi skulle gå hem.Kul när det finaste man har trivs så bra, tänk om det varit tvärtom.

    SvaraRadera