tisdag 18 oktober 2011

Dagens middag

Jag satt arg som ett bi för någon kväll sedan och letade inspiration till maträtter.
Ibland så känns det som att man bara gör samma mat,hela tiden.
Korvstroganoff,spaghetti och köttfärssås,biffar osv. Visst är det gott ibland (läs: oftast) med hederlig vanlig mat som man faktiskt är ganska säker på att det smakar gott men nu var jag less!


Hittade massa gott på Ica.se, loggade in och gjorde min egen veckoplanerare.
Smart!


Idag blev det spaghetti med tomatsås och bacon.Supergott enligt mig! 
(Enligt Vilja var det först gott när hon fick utan tomatsåsen. Alltså bara spaghetti och bacon,tokiga unge!)


Och lätt var det också. 
Jag hackade lök och vitlök och fräste i en panna. Sen stoppade jag i krossade tomater,tomatpuré,salt,peppar,socker och sist med inte minst en kruka färsk oregano.


Stekte bacon och kokade spaghetti,klart! 

Dålig webbkamera bild. Måste installera kameran i datorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar