torsdag 2 februari 2012

Tänkte väl likt alla andra klaga lite på kylan.
Men mig är det synd om på riktigt. Jag är för tjock för mina byxor så idag har jag gjort ärendet iklädd svarta nylonstrumpbyxor.


Varmt och skönt. Eller så inte. 


Var ner på arbetsförnedringen för att skriva in mig i Jobb och utvecklingsgarantin men jag får ju tydligen stämpla 150 extra dagar för att jag har barn under 18 år så där löste det sig.
Sen när jag inte har fler dagar att stämpla efter föräldrarledigheten så blir jag inskriven i programmet och får söka praktik och det ska bli kul! Det är ett bra sätt att få erfarenhet och chans att få jobb.


Sen tog jag och Jennie en lunch på stan samt en vända på återvinningen på Kronan.


Vilja har varit på bra men busigt humör (som vanligt alltså) och badat 3 ggr. 1 gång på dagis. Dom lekte vattenlek i blöjan och fröken kollade bort och så ploff så var Vilja i vattnet och drog ner alla kompisar för lite badtajm ;)
Andra gången pysslade jag med ngt i sovrummet när jag hörde hur det började plaska i diskhon och där sitter Vilja med alla kläder på och är skitnöjd. Hon kan alltså klättra upp på diskbänken nu.


Attans.


Tredje gången fick hon bada på det vanliga viset i sin badbalja. Bästa köpet på länge. Underbart!


Hon älskar den! 


Sen roar hon sig med att sticka in båda fingrarna i varsin näsborre och försöka blåsa med näsan. Mycket kul.


Gud vad hon är rolig nu. Visst är det mysigt med en bebis men skratta får man göra nu om dagarna. Längtar efter bebisen så mycket! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar