tisdag 14 februari 2012

Nya ord.

Nya ord:
"Äta"
"Macka"
"böja"
"Bumpa"
"dänta"
"Meja"
"Ijen"
"bapa" (apa)


Så kul att det börjat släppa för Vilja också. Jag har längtat och varit lite avis när andras barn pratar!
Vi låg i sängen för nån dag sedan och hade vårat första som "riktiga" samtal där hon faktiskt svarade och jag förstod henne. Var bara om lilla mobilen som skulle hängas ovanför skötbädden men hon berättade vilka djur som hängde från den och hur dom lät. Att dom hängde i en "balloooong" och det var bara för sött!

Lite sur,vill inte bli fotad. "NEEEEJ" skrek hon. 


2 kommentarer:

  1. Åh tack! kul att du gillade dem! d e ju bara att skaffa en donkey haha så kan jag sy till dig;);) hahaha

    SvaraRadera
  2. Men ja! Jag brukat ju säga det: -Vad hade jag gjort utan Lycka? ;D

    SvaraRadera